Sluiten
NL BE ES
100% LEKKER GARANTIE | GRATIS RETOURNEREN | 100% ORGANIC & VEGAN
NL BE ES
Over Neleman
Gecontroleerd biologisch en veganistisch
In optimale samenwerking met de natuur
Klantendienst
Onze klantendienst staat graag voor je klaar!

Telefoon: 078 484 533
E-mail: info@neleman.be

Terug naar klantenservice

veelgestelde vragen

Om het je makkelijk te maken hebben we de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet. Staat je vraag er niet tussen, of wil je liever persoonlijk contact? Wij zitten voor je klaar.

Betaling

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Bij Neleman kun je op verschillende manieren betalen:

  • Bancontact
  • Creditcard
  • PayPal
1
Waar vind ik mijn factuur?

We bewaren je factuur online in je account. Deze is te vinden in "mijn bestellingen" en is ca. 10 minuten na je bestelling beschikbaar. Op je factuur staat vermeld wat je hebt besteld, het aankoopbedrag en het BTW bedrag.

1

Bestellen

Aanmelden

Hoe kan ik een account aanmaken?

Dat gaat heel eenvoudig, als je onderstaande stappen volgt heb je zo een account aangemaakt:

  • Ga naar ‘inloggen’ rechts bovenaan de pagina 
  • Klik op de volgende pagina op 'maak account aan' en vul de gevraagde gegevens in 
  • Vervolgens klik je op 'doorgaan' 
  • Je account is nu aangemaakt 
  • Links onder 'menu' vind je de mogelijkheid om eventuele wijzigingen aan te brengen
1
Wie bezorgt mijn bestelling?

Wij bezorgen je bestelling met PostNL. Heb je vragen over je bestelling of de bezorging daarvan? Onze klantenservice helpt je graag verder! Stuur een e-mail naar info@neleman.be of bel ons op 078 484 533 (maandag tot en met vrijdag van 9:00 - 18:00 uur).

1
Wat zijn de bezorgbijdrage?

Bestel je voor een bedrag van € 50,- of meer dan is de bezorging gratis, voor orders onder dit bedrag vragen we een bijdrage van €5.95 in de verzendkosten. Retourneren is altijd gratis, wanneer je eerst contact met ons opneemt om een afhaalafspraak in te plannen.

1
Wat is de status van mijn bestelling?

We houden je maar al te graag op de hoogte. Zo ook over jouw wijnbestelling.

  1. Als je bestelling correct is afgehandeld ontvang je de orderbevesting per e-mail;
  2. Nadat we je pakket klaar hebben gemaakt voor verzending en deze is ontvangen bij onze vervoerder ontvang je een track & trace link in je e-mail. De track & trace link vind je ook altijd terug onder je eigen account op onze website;
  3. Met de track & trace kun je zien wanneer je de bezorger kunt verwachten en kun je indien gewenst ook een ander bezorgmoment kiezen (wel zo makkelijk!).
1

Ruilen en retourneren

Bestelling verkeerd bezorgd of beschadigd?

Wij en onze vervoerder doen er alles aan om je bestelling netjes en onbeschadigd te bezorgen. Heb je onverhoopt toch een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. In overleg met jou zullen wij altijd proberen tot een goede oplossing te komen. Mail ons via info@neleman.be of bel 078 484 533.

1
Klachtafhandeling

Hoe snel reageren jullie op klachten?
Je krijgt altijd direct een bevestiging van ontvangst als je een klacht per e-mail hebt gestuurd. Binnen 5 werkdagen ontvang je een inhoudelijke reactie op je klacht.

Bent je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (ec.europa.eu).

1
Klacht melden en garantie

Heb je een klacht?
Dan kun je bellen of mailen met onze klantenservice via 078 484 533 of info@neleman.be. Graag horen we van je wat je klacht is en als het mogelijk is ontvangen wij graag een foto van de eventuele schade. Je krijgt altijd direct een bevestiging van ontvangst en binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie. Indien de klacht niet naar tevredenheid door ons wordt afgehandeld, heb je als consument het recht om een klacht in te dienen bij Thuiswinkel Waarborg, waarbij wij zijn aangesloten. Je kunt je klacht indien via dit online contactformulier van Thuiswinkel Waarborg.

Hoe is garantie geregeld?
Wij bieden je garantie conform de richtlijnen van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand. Onder de volgende omstandigheden is een product uitgesloten van garantie: Aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan.

1
Hoe kan ik retourneren?

Bij Neleman kun je je bestelling binnen 30 dagen gratis ruilen of retourneren. Je kunt ook eerst binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Neem contact met ons op via info@neleman.be of bel 078 484 533, dan maken we een afspraak om de retourzending bij je thuis op te laten halen. Het totale aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald (deze termijn start op het moment dat je het artikel terugstuurt, of aangeeft je artikel terug te willen sturen).

Voldoet een wijn niet aan je verwachting dan kun je die vergoed krijgen, ook hiervoor geldt een termijn van 30 dagen. Je kunt de wijn ruilen of geld retour krijgen. Uiteraard dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking in geval van ruilen of retourneren. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

1

Overige vragen

Ik woon in Nederland, kan ik ook Neleman wijn bestellen?

Jazeker dit kan via www.neleman.org.

1
Kan ik de Neleman wijngaard bezoeken?

Wat leuk dat je ons wilt bezoeken! We zijn op dit moment bezig met de verbouwing van ons wijnhuis én ons gastenverblijf. Binnenkort ben je van harte welkom om ons te bezoeken! Schrijf je in op onze nieuwsbrief, dan ben je als eerste op de hoogte van al onze nieuwtjes!

Bodegas Neleman

Calle San Vicente 23 
46310 Casas del Rey - Valencia Spanje

1
Kan ik Neleman wijn ook in Valencia kopen?

Leuk dat je in Spanje op zoek bent naar Neleman wijnen! Deze zijn in Valencia te verkrijgen in ons wijnhuis: 

Bodegas Neleman
Calle San Vicente 23
46310 Casas del Rey (Venta del Moro) 
hola@neleman.es
+34 960 130320

1
Advies en hulp bij wijnkeuze

Wij geven je graag advies zodat jij de beste wijnkeuze kunt maken. Kom je er niet uit? Dan ben je van harte welkom om te bellen of een e-mail te sturen voor advies.

1
Kurkgarantie?

Door gebruik te maken van moderne technologie kunnen wij bij Neleman zelfs de garantie geven dat een fles nooit ‘kurk’ zal hebben. Wij voorzien namelijk elke fles van de moderne NDtech kurk. Al deze kurken worden getest op de gevreesde TCA bacterie. En als ze door die strenge controle zijn, krijgen ze een uniek nummer. Een lot uit de loterij. Dus elke fles met kurk is bij Neleman kurkvrij.

1

Mijn Neleman account

Voordelen mijn account

Bij ons kun je afrekenen als gast of door een account aan te maken. Het aanmaken van 'mijn account' heeft behoorlijk wat voordelen.

Makkelijk en snel
Bestel makkelijk en snel zonder elke keer je gegevens in te hoeven vullen. Volg de status van je bestelling en bekijk je orderhistorie. Ook kun je makkelijk je gegevens wijzigen. Een account maak je makkelijk en snel aan via ‘inloggen’ rechtsbovenaan de pagina. Vul je naam en e-mailadres in en je bent er. Als je al een account hebt dan vul je je e-mailadres en wachtwoord in en kun je direct starten met het uitzoeken van je wijn! 

 

1
Wachtwoord vergeten, wat nu?

Vergeten is menselijk… Gelukkig kun je altijd een nieuw wachtwoord aanvragen. Ga rechtsbovenin de website naar 'inloggen', klik op 'wachtwoord vergeten', vul je e-mailadres in en binnen een paar seconden ontvang je een nieuw wachtwoord per mail.

1
Gegevens wijzigen?

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
In onze webshop kun je makkelijk je gegevens wijzigen. Zodra je bent ingelogd kun je al je persoonlijke gegevens aanpassen en wijzigen

1
Aanmelden

Hoe kan ik een account aanmaken?

Dat gaat heel eenvoudig, als je onderstaande stappen volgt heb je zo een account aangemaakt:

  • Ga naar ‘inloggen’ rechts bovenaan de pagina 
  • Klik op de volgende pagina op 'maak account aan' en vul de gevraagde gegevens in 
  • Vervolgens klik je op 'doorgaan' 
  • Je account is nu aangemaakt 
  • Links onder 'menu' vind je de mogelijkheid om eventuele wijzigingen aan te brengen
1

Neleman wijn

Zijn alle Neleman producten vegan?

Ja, al onze producten zijn vegan, we gebruiken geen dierlijke eiwitten. Neleman wijnen worden namelijk geklaard met aardappelzetmeel in plaats van dierlijk eiwit. De Britse Vegan Society controleert jaarlijks onze producten en je herkent deze aan het logo met de zonnebloem.

1
Hoe herken je vegan friendly wijn?

Het vegan logo met de zonnebloem laat zien dat een product het Vegan certificaat heeft. Al onze wijnen zijn vegan friendly. Meer weten? Kijk hier.

1
Zijn alle Neleman producten biologisch?

Alle Neleman producten worden zonder gebruik van bestrijdingsmiddelen en chemische toevoegingen gemaakt. Alle Neleman producten zijn biologisch gecertificeerd en daar worden wij jaarlijks op gecontroleerd door CAECV: CV4400 E, de Spaanse toezichthouder voor biologische producten. Je herkent deze producten aan het logo met het groene blaadje.

Wil je meer over ons weten? Lees dan hier verder.

1

Voorkeuren wijzigen

Ik wil de nieuwsbrief niet meer ontvangen, hoe regel ik dat?

Met onze nieuwsbrief willen we je verrassen met persoonlijke aanbiedingen. Ook delen we wekelijks inhoudelijke verhalen over wijn, design en duurzame thema's. We begrijpen natuurlijk dat het zonde is als je mailbox wordt overspoeld en je er niet eens aan toe komt om dit alles te lezen. Daarom zie je in elke nieuwsbrief onderaan een linkje om je voor de nieuwsbrief af te melden

1